SDWEB Solucións Dixitais, S.L., en el marco del programa ICEX Next, ha contado con el apoyo de ICEX y con la cofinanciación del fondo europeo FEDER. La finalidad de este apoyo es contribuir al desarrollo internacional de la empresa y su entorno.
En moitas ocasión as empresas de comunicación dixital adicamos o noso tempo (en Sdweb entendemos que debería ser así) a falar de usuabilidade, é dicir, a facilidade coa que as persoas utilizan as ferramentas que deseñamos e programamos
Tamén é certo que moitas destas probas de usabilidade baséanse máis en estudos independentes (Estudo de usabilidade da Universidade "X", Pautas de usabilidade para desenvolver aplicacións para móbiles...) que na propia observación de como os nosos clientes utilizan realmente un sitio web (ou os seus prototipos) e ver se os produtos cumpre as necesidades dos clientes e proporciona unha experiencia atractiva para eles.
A nosa experiencia real co proxecto ComposteladeSantiago levounos á conclusión de que as probas de usabilidade é a única maneira de observar directamente e evaluar se un produto é fácil de usar, e si se ofrece ao cliente unha experiencia de usuario satisfactoria
ComposteladeSantiago, trátase dun proxecto piloto que botamos a andar vai aproximadamente un ano.
Nacía co obxectivo de converterse nunha rede de comerciantes a nivel de Santiago de Compostela e acabou por chegar a ser un canal de información aberta, alegre, desenfadada a un público entre os 20-40 anos
Neste proxecto si que puidemos observar a experiencia dos clientes actuais e identificar o que funciona (tanto a nivel tecnolóxico como a nivel conceptual) e as oportunidades de mellora.
Un sitio web específico pode ter éxito nun momento concreto pero se falla o modelo de negocio o éxito a longo prazo é complicado.
Para poder valorar estes indicadores apostamos por unha ferramenta de eyetracking que nos permitiu seguir os movementos oculares dunha persoa para inferir o que mira.
Esta tecnoloxía funciaona mediante un monitor especial que lanza raios infravermellos aos ollos de quen o usa. Estes raios rebotan na súa pupila e volven ao aparato, permitindo así calcular con precisión onde está mirando. En paralelo combinamos técnicas máis tradicionais, como os test de usuario
A conclusión a este traballo permanente tomando como referencia o proxecto ComposteladeSantiago é que resulta importante non guiarse polos "instintos" de deseñadores, programadores ou dos propios clientes. Os datos sempre gañan ás conxeturas.
Deixar de especular e empezar a apoiarse en datos obxectivos axudaranos a obter a ventaxa competitiva que necesitamos.